Rolul Leadershipului de calitate în Cultura Organizațională

Rolul Leadershipului de calitate în Cultura Organizațională


Ești lider de echipă sau manager și îți dorești să înțelegi mai bine modul în care leadershipul influențează esența unei organizații și cum putem crea o cultură organizațională sănătoasă și de succes?

Liderii organizației au un rol fundamental în definirea culturii organizaționale. Comportamentul și obiceiurile lor influențează direcția și identitatea organizației. Calitatea leadershipului determină calitatea culturii, iar influența lor se resimte în relațiile cu echipa, clienții, colaboratorii și toate părțile interesate.

Așadar, dacă lucrezi cu echipe și îți dorești să-ți aduci aportul în îmbunătățirea culturii organizaționale, te așteptăm la webinarul GRATUIT: “Rolul Leadershipului de calitate în Cultura Organizațională”.

Te așteptăm Live Online, pe data de 23 ianuarie 2024, de la ora 18:30, alături de Ionela George - Trainer, Coach, Auditor Management Systems Expert – să înțelegi cum leadershipul de calitate poate avea un rol esențial în cultura organizațională.

Înscrierea la webinar se face AICI!

Webinarul se va ține live online pe platforma ZOOM.

🎯Prin organizarea acestui eveniment Fundația CCU susține Școala Gimnazială Tătărăștii de Jos, jud. Teleorman cu un echipament multifuncțional prin proiectul Digitalizarea Școlilor. Școala a fost recent renovată de Asociația Bookland România, însă are nevoie de echipamente digitale esențiale pentru elevi.

🏨Vezi cazul Tătărăștii de Jos, jud. Teleorman - AICI!

Cultura organizațională sănătoasă este driverul unei organizații care își dorește să își atingă obiectivele în mod sustenabil ținând cont de contextul organizațional intern și extern al organizației. Comportamentele zilnice ale managementului organizației și ale fiecărui angajat arată care sunt "regulile casei" și în mod inevitabil ne arată cum este cultura organizației din care fac parte. Cultura organizațională este suma obiceiurilor oamenilor din organizație precum și rezultatul direct al comportamentului și atitudinii managementului. Liderii organizației, prin acțiunile pe care le fac zi de zi, conștient sau nu, sunt cei care au o influență enormă asupra culturii organizaționale.

Obiceiurile lor în relație cu echipele, clienții și celelalte părți interesate fac din cultura organizațională un atuu al companiei. Calitatea leadershipului determină calitatea culturii organizaționale, deoarece comportamentul liderului este modelat de către membrii echipei și se oglindește în relația cu partenerii lor (clienți, colegi, furnizori, autorități).

Adrian Florea în cartea “Stellar” ne spune un lucru simplu și puternic în același timp: “Cultura este suma comportamentelor. Acționând asupra comportamentelor schimbăm cultura”.

Comportamentele și obiceiurile liderilor influențează rezultatele pe termen lung ale organizației. Rezultatele sunt consecința comportamentelor repetate, obișnuite și normale ale membrilor întregii organizații. Așa că este necesar să ne schimbăm obiceiurile pentru a putea să atingem alte rezultate decât cele pe care le avem acum și care nu ne mai plac.

Nu toate comportamentele sunt relevante sau importante dar aplicând regula lui Pareto poți identifica acele 20% din comportamente care generează 80% din rezultate. John Maxwell ne spune că totul se ridică și se coboară cu lidershipul și că este nevoie să conduci mai bine pentru a putea influența în bine echipa ta și organizația ta.

Este nevoie de un proces de leadership calitativ care să influențeze oamenii din organizație și dinamica acestora. Oamenii sunt într-o continuă schimbare. Principiile organizației sunt cele care inspiră comportamentele oamenilor. Principiile pe care tu ca și lider le aplici zi de zi prin comportamentele tale sunt adevăruri pentru membrii echipei tale. Ele, principiile, funcționează ca o hartă, permițând echipei tale să ia decizii.

Tot în cartea Stellar găsim un principiul: “Cultura organizațională se propagă în cascadă, de sus în jos”. Și cum se întâmplă acest lucru? Desigur prin valorile și principiile organizaționale și ale liderilor organizației.

Liderii prin acțiunile lor zilnice sunt promotorii viziunii, misiunii și direcției strategice a organizației. Nu este suficient să le publicăm pe site și să le prezentăm oamenilor la începutul fiecărui an. Este necesar ca în mod continuu prin obiceiurile noastre să arătăm care este cultura organizațională. Prin ceea ce facem zi de zi noi liderii suntem cei care vom crea cultura organizațională. Haideți să ne uităm fiecare în echipa noastră. Și să vedem: Care este reacția noastră când prim o reclamație? Arătam cu degetul? Întrebăm cine a greșit? Dăm vina pe om sau privim problema ca și oportunitate de îmbunătățire?

Când un coleg face glume mai acide ce facem? Le toleram sau le oprim? Comportamentele noastre fie pozitive fie negative repetate de suficient de multe ori se transformă în norma comportamentală și apoi toate aceste norme formează împreună cultura organizațională.

Fie că ne place sau nu calitatea leadershipului va fi cartea de vizita a culturii organizaționale. Noi cascadăm cultura prin obiceiurile noastre. Prin sistemul de management implementat definim așteptările noastre ca și organizație, susținem cultura organizațională și încurajăm oamenii să adopte comportamentele ce vor genera rezultatele pe care noi le așteptăm.

Performanța organizației este rezultatul direct al culturii organizaționale! Cultura organizațională este rezultatul direct al obiceriurilor noastre. Așa că, te rog să te gândești dacă vrei o cultură organizațională sănătoasă, atunci ai grijă de calitatea lidershipului din cadrul organizației tale!

  • Cui i se adresează evenimentul: Acest eveniment este destinat liderilormanagerilor și tuturor celor interesați să înțeleagă cum leadershipul și cultura organizațională pot contribui la succesul organizației lor. Așadar, indiferent dacă ești într-o poziție de conducere sau doar dorești să-ți dezvolți abilitățile de leadership, acest eveniment îți va oferi perspective valoroase.
  • Ce informații valoroase vor pleca acasă cursanții în urma evenimentului:
  1. O înțelegere profundă a relației dintre leadership și cultura organizațională;
  2. Abilități practice pentru îmbunătățirea leadershipului în cadrul echipei și organizării;
  3. Cunoașterea modului în care principiile organizației pot ghida comportamentele individuale și de echipă;
  4. Metode pentru identificarea și modificarea comportamentelor cheie care vor avea un impact semnificativ asupra culturii organizaționale;
  5. Conștientizarea faptului că leadershipul de calitate este oglinda culturii organizaționale și că liderii au un rol crucial în definirea acesteia.

Nu rata această oportunitate pentru a dezvolta o cultură organizațională sănătoasă și pentru a înțelege cum leadershipul te poate ajuta să-ți atingi obiectivele într-un mod sustenabil. Cultura organizațională este oglinda comportamentelor noastre, și este momentul să învățăm cum să o sculptăm în direcția dorită.

Inscriere Comunitatea CCU

Accesează link-ul de înscriere AICI!

Vrei să afli mai multe despre noi ? Suntem aici ca să ne contactezi.