Comunică cu Impact

Comunică cu Impact

În data de 20.12.2022 a avut loc webinarul gratuit - Comunică cu Impact - susținut de Fundația Competenți, Corecți și Utili.

Cât de bine stăpânești procesul de comunicare în activitatea ta? Cât de mult empatizezi cu cei din jurul tău astfel încât mesajul pe care îl transmiți să ajungă corect înțeles? Cu siguranță te-ai confruntat cu situații în care, din cauza unei comunicări defectuoase să ajungi într-o încurcătură sau să simți tensiune atunci când nu ești pe aceeași lungime de undă cu ceilalți.

Iată o pildă despre asta:

“Pe povârnișul unei coline din Italia, la jumătatea drumului dintre Veneția și Verona, se afla un mic han. Acolo poposi un drumeț.
-Încotro mergi? îl întreabă hangiul.
-Sunt din Veneția și mă duc să mă stabilesc la Verona, spuse drumețul. Ia spune-mi, cum sunt oamenii din Verona?
-Cum erau oamenii din Veneția? întreabă hangiul.
-Sunt niste oameni înfiorători, exclamă drumețul.Sunt indiferenți, reci, distanți. Nu ridică niciodată un deget ca să îi ajute pe ceilalți. De aceea am și plecat.
-Hmm, răspunse hangiul. Atunci nu o să îți placă la Verona. Oamenii de acolo sunt exact la fel!

Dezamăgit de spusele hagiului, drumețul se retrase în camera lui. Mai târziu, în aceea noapte sosi un alt drumeț.
-Încotro mergi? îl întreabă hangiul.
-Sunt din Verona și merg să mă stabilesc la Veneția, spuse cel de-al doilea drumeț. Ia spune-mi, cum sunt oamenii din Veneția?
-Dar oamenii din Verona cum erau?
-Sunt oameni minunați! Sunt atenți, calzi, prietenoși și săritori la nevoie.Mi-a părut rău să îi părăsesc.
-Atunci , o să îți placă la Verona, spuse hangiul. Oamenii sunt exact la fel!

Morala: Oamenii reactionează față de tine în același fel cum îi tratezi tu pe ei ! (Abilități de comunicare -Alan & Barbara Pease)”

Fiecare dintre noi are un rol important în procesul de comunicare și la fel ca în povestea de mai sus, fiecare dintre noi, suntem responsabili de jumătatea noastră de drum.
Am putea avea tendința să ne uităm prima dată la ceilalți si să spunem că știm să comunicăm. Cu siguranță, vorbim și auzim ce ni se transmite.

Dar, oare:

  • înțelegem corect ceea ce ni se comunică prin cuvinte, gesturi și priviri?
  • primim feedback fără să devenim defensivi?
  • ascultăm activ?
  • știm cum să ne gestionăm emoțiile?
  • comunicăm veștile neplăcute fără să provocăm conflicte?

De cele mai multe ori, răspunsul este... “nu” sau “nu știu”.

Alături de noi a fost Elena Dumitru - trainer și antreprenor cu o experiență de peste 14 ani în domeniul Resurselor Umane – care îți va împărtăși “rețeta” comunicării eficiente în relațiile personale sau profesionale.

Iată câteva aspecte despre care s-a discutat în cadrul webinarului:

Stiai că?!

A VOBI nu înseamnă a COMUNICA!
A SPUNE nu înseamnă A AUZI!
A AUZI nu înseamnă A ÎNTELEGE!
A ÎNTELEGE nu înseamnă A FI DE ACORD!
A FI DE ACORD nu înseamnă A APLICA!

 

Îi admirăm pe cei cărora le pare că le este foarte ușor să se integreze și să participe la conversații dificile sau mai puțin dificile.

Avem tendința de a spune că este un “talent înăscut” sau că ei au “ charismă”. Adevărul este însă altul. Aceea “charismă” este un talent ce poate fi dobândit și perfecționat, dacă ai dorința de a învăța, testa, experimenta.

Cursul își propune “Jumătatea ta de drum în stabilirea de relații prin comunicare eficientă”, să ne uităm împreună la diverși factori ce pot influența procesul de comunicare și la cum ne putem poziționa față de acești factori astfel încât să putem fi clari în ceea ce transmitem și să protejăm relațiile personale și profesionale.

Cu ce au plecat acasă participanții ?

Cunoștințe despre:

  • modelul de comunicare;
  • percepțiile noastre și personalitatea și despre cum ne influențează și determină comunicarea;
  • ascultarea activă;
  • comunicarea non-violentă și cum se aplică.

Abilități

  • tehnici eficiente de comunicare;
  • interpretarea corectă a limbajul verbal și nonverbal;
  • îmbunătățirea relațiilor personale și profesionale.

Atitudine

  • conștientizarea rolului fiecăruia în procesul de comunicare;
  •  înțelegerea modului în care emoțiile noastre ne influențează comunicarea.

Despre Trainer:

Elena Dumitru este trainer și antreprenor și are o experiență de peste 14 ani în domeniul Resurselor Umane. Este pasionată de dezvoltarea abilităților care ne însoțesc și ne îmbunătățesc calitatea vieții și a relațiilor. Susține trainiguri în zona de comunicare, feedback, managementul conflictelor (conversații dificile), performantă, leadership precum și programe de dezvoltare și unire a echipelor.

Misiunea ei este de a ghida oamenii în procesul lor de a învăța, de a îndrăzni și de a inspira pe alții. Ea crede că fiecare persoană are un potențial de leadership care așteaptă să fie dezvăluit și să aibă un impact.

Inscriere Comunitatea CCU

 

    Accesează link-ul de înscriere AICI!
          

Vrei să afli mai multe despre noi ? Suntem aici ca să ne contactezi.